joi, 28 februarie 2013

Acte necesare pentru a inmatricula o masina in Romania 2013

                          Acte necesare pentru a inmatricula o masina in Romania 2013.

Astazi va prezint pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru a inmatricula o masina provenita din U.E.
Mergei la un xerox si cumparati o cere de inmatriculare pe care trebuie sa o complectati si semnati ( proprietarul)
Fisa de inmatriculare stampilata de la directia inmatriculari auto din cadrul primariei orasului de unde locuiti. Fisa de inmatriculare se obtine de la un xerox care se ocupa si cu dosare pentru inmatriculare, ei urmand sa ti-o complecteze la masina de scris. Cu fisa complectata se merge la primaria orasului unde locuiti la ghiseul de inmatriculari auto iar aici o sa vi sa ceara plata impozitului pe masina iar daca mai sunt alti proprietari inaintea ta, se cere atestat fiscal si de la cel/ cei care au avut masina de la intrarea in tara.
Cartea de inmatriculare a autovehiculului originala si copie . (Briful mic si cel mare)
Contracul de vanzare – cumparare strain tradus si legalizat + copie xerox. Aici se vor anexa si contractul/contractele vanzare – cumparare intre persoane de nationalitate romana daca este cazul.
Buletinul proprietarului original si copie xerox.
Copie xerox dupa asigurarea obligatorie. Asigurarea trebuie facuta pe minin 6 luni si trebuie sa fie in termen.
Dovada platii taxei de poluare.
Dovada de plata a taxei speciale pentru autoturisme. Se plateste la primarie la ghiseul de taxe si impozite.
Chitanta care dovedeste plata taxei de talon. Se plateste la C.E.C.
Dovada de plata a placutelor de inmatriculare. Se plateste la Prefectura atunci cand vrem sa inmatriculam masina 40 lei numere aleatorii si 85 lei numere preferentiale.
Numerele staine ale masinii (daca este cazul). Daca nu avem se scrie o cerere pe propria raspundere ca masina a fost adusa cu slep sau a fost cumparata cu numere provizorii romanesti).
Cartea romaneasca a masinii si dovada efectuarii inspectiei tehnice periodice. Dovada se elibereaza de catre R.A.R. (chestia galbena unde scrie pana cand si de cine a fost efectuata inspectia).
Certificatul de autenticitate in original . Se elibereaza de la R.A.R.
Deci mergem la prefectura cu FISA INMATRICULARE, CERERE INMATRICULARE, CARTE INMATRICULARE ORIGINALA – COPIE, CONTRACT VANZARE – CUMPARARE STRAIN TRADUS SI LEGALIZAT, BULETIN ORIGINAL SI COPIE, COPIE ASIGURARE OBLIGATORIE R.C.A. , CHITANTA TAXA POLUARE, CHITANTA TALON, CHITANTA PLATA PRIMARIE, CHITANTA PLATA PLACUTE INMATRICULARE, NUMERELE STAINTE /DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE, CARTEA MASINII ROMANEASCA, DOVADA EFECTUARE INSPECTIE TEHNICA, CERTIFICAT AUTENTICITATE ORIGINAL.

Actele se vor depunde doar de catre proprietarul masinii iar in lipsa acestuia este necesara o imputernicire notariala.

4 comentarii:

  1. salut!am si eu cateva nelamuriri si as dori sa fiu ajutat.in urma cu 3 saptamani am fost la targoviste si-am luat un passat din 2003(sunt din bt si locuiesc in is,fara viza de flotant).toate bune si frumoase pana astazi knd am fost oprit de politie si mi-au spus k asigurarea si itp sunt expirate,ce aveam eu de la romanas erau false.vreau sa scot numere rosii dar nu stiu dk pot pt k nu am nici un act de v-c intre mine si englez,romanul nu avea nici el nimic.precizez k am certificatul de inmatriculare si actul ala precum k a fost scoasa din anglia.pot rezolva in is sau bt?ms

    RăspundețiȘtergere
  2. salut .as avea si eu o nelamurire daca se poate....pentru o masina inscrisa in italia daca am certificatul de proprietate al masini(este pe numele meu de 5 ani)mai este nevoie de contract vanzare cumparare daca vreau sa o imatriculez in romania? in certificatul de propritate este specificat ca este eliberat pe baza contractului nr.xxx dar contractul nu-l am .va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai trebuie, e suficient ca ai detinut masina pe nume in alta tara pe o perioada mai lunga de timp.

      Ștergere
  3. Buna seara am cumparat o dacia in Italia acum 2 zile si vreau sa o inmatriculez in Romania , masina are numar de Italia am cumparat masin cu buletinul identitàte italian, buletinul romanesc nu mai am de mult timp, ultima oara era pe alt nume si alta adresa
    Cand ajung in tara c'è trebuie sa fac mai intai? Parinti mei trebuie sama ia in spatiu pentru a face un nou bulet? Faptul ca am domiciliul in Italia are o importanta? Pot sa fac resedinta in Romania si sa inmatriculez masina farà probleme?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere